اساتید معلمان خوش پوش، منظم تر، آگاه تر و آماده تر در نظر گرفته می شوند، در حالی که لباس و سارافون دخترانه غیررسمی می پوشیدند از نظر دانشجویان دوستانه تر، منعطف تر، دلسوزتر، منصفانه تر و مشتاق تر دیده می شدند.
همچنین قابل توجه است که ویژگی های بیانی معلم مانند گرمی، اشتیاق یا برون گرایی ظاهراً معلم مؤثر را از ناکارآمد در زمینه به دیدگاه دانش آموزان جدا می کند.
یکی از مطالعات نشان داده است که لباس در مورد پوشنده اطلاع رسانی می شود.
در مطالعات دیگر توسط لندری و سیگال و توسط لاپیتسکی و اسمیت تأثیر لباس و ساعت چوبی ظاهر فیزیکی بر ادراک عملکرد وظیفه یافت شد.
مجدداً در تحقیقات نیز مشاهده شده است که لباس در شکلگیری اولین برداشتها بر فرد تأثیر میگذارد و لباس تأثیر قویتری بر تصورات جامعهپذیری فرد دارد.
در نتیجه، این پژوهش فرض میکند که پوشش معلمان پیشبینیکننده معناداری برای نگرش دانشآموزان در یادگیری است.
فرضیه پوشش معلمان بر نگرش دانش آموزان در یادگیری کلاس تأثیر مثبت دارد.
مردم بر اساس لباسشان و سالاد کلم و انار و هویج قضاوت در مورد افراد دیگر میکردند که به ابعاد ظاهری قدرتمند یا بعد ظاهری اجتماعی نسبت میدادند.
اگرچه لباس رسمی ادراک اقتدار، صمیمیت و جذابیت را افزایش می دهد، انتظارات برای لباس رسمی از یک زن کارگر بیشتر می شود تا یک مرد.
با توجه به پوشش، اعتبار معلم شامل سه مؤلفه مانند باورپذیری، قابل اعتماد بودن و حسن نیت است، اما تین و هرینگ بر قدرت، اعتبار و رضایت دانش آموزان تأکید کردند.
باز هم، لباس کد لباس و شال و کلاه بچه گانه را می توان به عنوان وضعیت درک شده تعیین کرد، اما در برخی موارد، سطح متوسط لباس، احترام بیشتری از سوی دانش آموزان نسبت به لباس رسمی تر داشت.
رابرتسون مجدداً بیان شخص در کد لباس را بر اساس تفاوت بین نسل ها شناسایی کرد.
- منابع:
- تبلیغات: