استفاده از جیوه در ماشینهای کارخانه ای حاشیه ساز شد!!

شواهد رو به رشد نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض متیل جیوه در تلویزیون توشیبا قبل از تولد از طریق رژیم غذایی مادر می تواند تأثیر زیادی بر رشد عصبی و فیزیکی نوزادان و کودکان خردسال داشته باشد.

هدف از این مطالعه مروری بررسی پیامدهای بالینی مواجهه مادر با متیل جیوه در دوران بارداری بر سلامت جنین، نوزادان و کودکان تا 8 سال بود.

پایگاه‌های اطلاعاتی Web of Science، PubMed، CINAHL، Scopus و Dialnet Plus برای مقالات منتشر شده به زبان انگلیسی لباس مجلسی کوتاه یا اسپانیایی از سال 1990 تا 2020 جستجو شدند.

مقالات اصلی منتشر شده به زبان انگلیسی یا اسپانیایی از سال 1990 تا 2020 واجد شرایط گنجاندن بودند.

همه طرح های مطالعه واجد شرایط بودند. مطالعات حیوانی حذف شدند.

دو نویسنده به طور مستقل مطالعات را برای گنجاندن غربالگری کردند. از 971 رکوردی که در ابتدا شناسایی شد، 19 مطالعه در مرور سیستماتیک گنجانده شدند.

دستورالعمل های PRISMA دنبال شد. پیامدهای استخراج شده شامل قرار گرفتن در معرض رژیم غذایی مادر با متیل جیوه در دوران بارداری، پیامدهای احتمالی سلامتی در فرزندان تا سن 8 سالگی، و اندازه گیری کمی جیوه برای چاق شدن کودک 7 ساله در یک نمونه بیولوژیکی بود.

همه مطالعات الزامات تعیین شده برای ارزیابی کیفیت مطالعه و خطر سوگیری را برآورده کردند.قرار گرفتن در معرض جیوه قبل از تولد به طور مداوم با وزن کمتر هنگام تولد مرتبط بود، اما تنها یک مطالعه ارتباط منفی با طول هنگام تولد گزارش کرد.

سطوح بالاتر جیوه نیز با نمرات پایین تر در تست های مختلف عصبی روانشناختی و رشد مرتبط بود.

ادبیات شواهد واضحی از اثرات نامطلوب قرار گرفتن در معرض متیل جیوه مادر بر متغیرهای آنتروپومتریک و رشد شناختی یا فیزیکی در کودکان نشان می دهد.

با این حال، قابل توجه است که گاهی اوقات سمیت جیوه اراد برندینگ ممکن است توسط سایر مواد مغذی ضروری در رژیم غذایی مادر، مانند اسیدهای چرب چند غیراشباع، کاهش یابد.

  • منابع:
    1. Impact of dietary mercury intake during pregnancy on the health of neonates and children
  • تبلیغات: 
    1. با مایع ظرفشویی لباس های خود را اتو نمایید
    2. فردی که با مصرف توت قهرمان دو میدانی جهان شد!
    3. آیا می دانید چگونه می توان عسل را در یخ حل کرد؟
    4. مردی که به امید خریدن ماشین، روغن موتور احتکار می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *