استفاده از عسل سرعین اردبیل برای ساخت عطر جهانی شد

در بین انواع عسلی که در بازار موجود است عسل سرعین اردبیل از کیفیت و عطر خاصی برخوردار است. در ادامه به خواص عسل می پردازیم.

عسل یک ماده غذایی طبیعی شیرین و چسبناک است که توسط زنبورهای عسل تولید می شود، زنبور عسل را از ترشحات قندی گیاه (شهد گل) طی فرآیندهای سازماندهی شده و فعالیت آنزیمی خاص تولید می کند.

و پس از تبخیر آب شکل نهایی خود را به دست می آورد. عسل در ساختارهای مومی شکل به نام (لانه زنبوری) ذخیره می شود. زنبورها انواع عسل تولید می کنند که از نظر رنگ، طعم و بو متفاوت است (بسته به منبع غذایی زنبور عسل).

به دلیل تقاضا و مصرف انسان در سراسر جهان، عسل در مقادیر تجاری از کلنی‌های زنبورهای وحشی یا از کندوهای اهلی شده جمع‌آوری می‌شود که به عنوان زنبورداری شناخته می‌شود.

عسل طبیعی

بسیاری از اکتشافات و کاوش های باستان شناسی نشان می دهد که انسان از حدود هشت هزار سال پیش خواص غذایی و دارویی عسل را می شناسد و از آن بهره می برد.

عسل در هر وعده یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر)، 46 کالری، معادل 1272 کیلوژول در هر 100 گرم، تامین می کند.

عسل حاوی مواد معدنی و ویتامین های طبیعی است که به متابولیسم کلسترول و اسیدهای چرب ناخواسته کمک می کند، بنابراین از چاقی جلوگیری می کند و سلامتی را بهبود می بخشد.

همچنین حاوی درصد بالایی از ویتامین ها، یعنی B6، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین ، اسید پانتوتنیک و برخی اسیدهای آمینه است.

مواد معدنی موجود در عسل شامل کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی است.

عسل همچنین یکی از غنی ترین مواد طبیعی در اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها است که منبع آنتی اکسیدان های طبیعی بدون چربی و کلسترول هستند.

عسل شیرینی خود را از مونوساکاریدهایی مانند فروکتوز و گلوکز به دست می آورد و شیرینی نسبی مشابه ساکارز (معروف به ساکارز) دارد.
اکثر میکروارگانیسم ها در عسل رشد نمی کنند. بنابراین می توان آن را برای مدت طولانی ذخیره کرد.
قوام عسل با توجه به درصد قند، درجه حرارت و محتوای آب متفاوت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *