با تهیه سس خانگی از ابتلا به سرطان در امان باشید

چاشنی ها جزء اصلی رژیم غذایی هستند بهتر است خودمان سس خانگی تهیه کنیم، سس سالسا، سس گوجه فرنگی و سس مارینارا فکوانواع سس های دیگر. تهیه آنها انقدرها هم سخت نیست. 

لوید از طریق کار در صنعت داروسازی و تحصیلات تکمیلی خود، غذا را چیزی فراتر از صرف غذا می داند. غذاهای کاربردی یا غذاهای دارویی،  حتی چاشنی ها، غذاهایی هستند که در واقع برای بهبود سلامتی تقویت شده اند. 

لوید در حال مطالعه بر روی پردازش کاروتنوئیدها – رنگدانه های قرمز و زرد گیاهی – و به ویژه لیکوپن، یک آنتی اکسیدان قوی موجود در گوجه فرنگی است. 

سس خانگی

به گفته لوید، از آنجایی که گوجه فرنگی یک عنصر کلیدی در بسیاری از چاشنی ها است، افزایش خواص جذب لیکوپن می تواند به مصرف کنندگان سس کمک کند تا از برخی بیماری های مزمن اجتناب کنند.

لوید در برنامه کارشناسی ارشد خود مطالعه کرد که چگونه التهاب، یک وضعیت فیزیکی که در آن بدن به آسیب یا بیماری واکنش نشان می دهد، توسط بدن تنظیم می شود. 

التهاب می تواند ناشی از رادیکال های آزاد باشد، مولکول هایی که می توانند به سلول های سالم آسیب برسانند. لوید گفت، اما آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن می توانند به کاهش اثرات رادیکال های آزاد بر روی بدن کمک کنند و شاید بدتر شدن پیری را کاهش دهند.

لوید گفت: اگر بتوانیم لیکوپن را در سیستم عروقی افزایش دهیم، می‌توانیم عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را کاهش دهیم.

اگر بتوانیم توانایی جذب آنتی اکسیدان‌ها را که ضد التهاب هستند، بهبود ببخشیم، این یک چیز خوب و نوآورانه است.

لوید گفت که کار در صنایع دارویی و توسعه محصولات غذایی در دوران تحصیلات تکمیلی قطعا به او کمک کرد تا مهارت های جدید را در حین یادگیری درک کند و به کار گیرد. 

او گفت که تنها چند ساعت پس از کسب یک مهارت جدید در کلاس، او آن را در کار خود در صنعت یا توسعه محصول به کار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *