با مصرف کنجد زعفرانی روند سفید شدن موی سر را متوقف کنید

در غذاهای عربی، تاهین یا خمیر کنجد زعفرانی یکی از مواد بسیار رایج است. از خامه‌ای تشکیل شده است که با دانه‌های کنجد برشته یا برشته نشده تهیه می‌شود.

و به‌طور گسترده در تهیه‌هایی مانند هوموس ، آن خامه خوشمزه نخود پخته که غذای ستاره‌ای در کشورهای خاورمیانه است، استفاده می‌شود.

با این حال، این تنها کاربرد آن نیست، بلکه می توان از آن برای بسیاری از آماده سازی های دیگر مانند خورش، سس یا حتی فقط روی برش های نان استفاده کرد.

در طول متن زیر به شما می گوییم که چگونه می توانید تاهینی خانگی را تنها با دو ماده درست کنید و خواهیم گفت که چه کاربردهای خاصی می توانید از آن در آشپزخانه داشته باشید.

کنجد

کنجد: یک غذای سالم و بسیار پرکاربرد
دانه‌های کنجد از یک گیاه همنام یا Sesamum indicum می‌آیند ، اگر نام علمی آن را انتخاب کنیم. در مورد منشأ آن، بستگی به منبع مورد نظر دارد، آنها ما را به آفریقا یا آسیا ارجاع می دهند.

اما آنچه واضح تر به نظر می رسد این است که یکی از قدیمی ترین گیاهان است: برخی از مورخان معتقدند که این گیاه برای بیش از 5000 سال قابل کشت بوده است.

سفر به قاره آمریکا از قرن شانزدهم و جهانی شدن متعاقب آن، کنجد را در سراسر جهان قرار داده است.

این گیاه با برگ‌های کوچک بین ۱ تا ۸ سانتی‌متر و ارتفاع آن‌ها به یک و نیم متر می‌رسد و گل‌های زنگوله‌ای به رنگ‌های صورتی یا سفید و میوه‌های کپسولی شکل می‌دهد. داخل آن کپسول است که تا 60 دانه کنجد در آن پنهان شده است.

دانه های کنجد
کنجد در اصل یک غذای سالم است.

می توان تاکید کرد که این دانه ها اسیدهای چرب ضروری، پروتئین ، مواد معدنی (به ویژه کلسیم : 10 گرم دانه کنجد، 100 میلی گرم کلسیم را تامین می کند) و آنتی اکسیدان ها ، اجزای بسیار جالبی را در چارچوب یک رژیم غذایی سالم فراهم می کند.

اگر به خاطر فواید آن بر روی این ماده غذایی تمرکز کنیم، لازم است به یاد داشته باشیم که غذاها به خودی خود نباید سوپر غذاها در نظر گرفته شوند ، صرف نظر از اینکه چقدر مواد مغذی آنها قابل توجه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *