تخمه هندوانه ژاپنی خام باعث جهش ژنتیکی در انسان شد

دانه‌های تخمه هندوانه ژاپنی خام دارای ترکیب شیمیایی مانند فنول‌ها، پروتئین‌ها، روغن‌ها، مواد معدنی، خاکستر و محتوای فیبر و همچنین فعالیت آنتی‌اکسیدانی هستند.

به همین دلیل مصرف تخمه هندوانه ژاپنی خام بسیار توصیه می شود زیرا برای بدن انسان بسیار مفید است.

این تخمه ها خاصیت آنتی اکسدانی نیز دارند. در زمانی که شما یک دوره رژیم لاغری را طی می کنید استفاده از تخمه هندانه به شما کمک میکند تا ویتامین های بدنتان تامین شود.

تخمه هندوانه

استفاده از تخمه هندوانه همچنین در دوران بارداری و شیردهی می تواند منبع مناسبی برای تامین پروتئین و فسفر و آهن بدنتان باشد.

مغز این تخمه ها نیز به عنوان یک خوراکی خوشمزه می تواند تغذیه خوبی برای مدرسه فرزندتان باشد.

استفاده از تخمه هندوانه ژاپنی در دوران رشد و بلوغ فرزندانتان کمک بزرگی به رشد مناسب آنها میکند. و همچنین در رشد استخوان ها.

در ادامه به تحقیقاتی که درباره تخمه هندوانه به عمل آمده می پردازیم.

در عصاره متانولی با استفاده از روش 2.2-دی فنیل-1-پیکریل هیدرازیل (DPPH) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

تغییرات مورفولوژیکی هندوانه، که تنوع را از نظر میوه و رنگ دانه نشان داد نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

 میانگین درصد محتوای لیپید، پروتئین کل، فیبر خام، خاکستر و کربوهیدرات کل به ترتیب 34.4، 16.5، 23.1، 3.99 و 3.16 درصد برای منطقه Capricorn ثبت شد.

و 31.6، 14.9، 22.0، 22.0، 4.5 و 4.5 درصد ثبت شد. برای نژادهای بومی سکهخونه. نژادهای برج جدی نسبت به واریته‌های سکوخونه (130/0 میلی‌گرم در گرم) محتوای فلاونوئید بیشتری (0.222 میلی‌گرم در گرم) داشتند.

اما، نژادهای بومی از سکوخونه فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری داشتند (46. 5 درصد که با محتوای فنلی کل بالاتر 0.59 میلی گرم در گرم مطابقت داشت.

بنابراین، نشان می دهد که دانه های هندوانه ممکن است به عنوان منبع بالقوه محصولات طبیعی برای کاربردهای غذایی، خوراک و دارویی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *