تقاضای روغن موتور پارس xu7p در بازار سه برابر شد

 بیشتر مردم می پرسند که بهترین روغن برای ماشین کدام است، روغن موتور پارس xu7p که با مشخصات سازنده مطابقت دارد، روغنی با ویسکوزیته مناسب. همه می دانند که روغن “اشتباه” می تواند آسیب جدی به موتور وارد کند و روغن ها همیشه یکسان نیستند.

اما همه نمی دانند چگونه روغن مناسب را انتخاب کنند.

در این راهنما، تصمیم گرفتم با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که برای انتخاب بهترین روغن سازگار با موتور خود نیاز دارید، کمی روشن کنم.

روغن موتور چیست و چه کاربردی دارد؟

روغن موتور یا روغن روان کننده برای کارکرد همه موتورهای دیزلی، بنزینی، CNG، LPG یا هیبریدی مورد نیاز است.

این شامل یک پایه است که می تواند معدنی یا مصنوعی (روان کننده واقعی) و یک سری مواد افزودنی در درصد کمتر از 30٪ باشد. از افزودنی ها برای تضاد تشکیل لجن و کف، کاهش اصطکاک و مصرف، تغییر ویسکوزیته و مهار اکسیداسیون استفاده می شود.

روغن موتور ماشین

چگونه یک روغن موتور متولد می شود

پایه ها از پالایش نفت به دست می آیند و منحصراً توسط پالایشگاه های پتروشیمی تولید می شوند.

شرکت‌هایی که روغن‌ها را تجاری می‌کنند، پایه‌ها را از پالایشگاه‌ها خریداری می‌کنند و با توجه به مشخصاتی که می‌خواهند به آن افزودنی‌های خاصی اضافه کنند.

به عنوان مثال، اجازه دهید روغن های ENI را در نظر بگیریم: پایه ها در پالایشگاه لیورنو تولید می شوند، در حالی که مواد افزودنی در Robassomero (TO). تمام روغن هایی که در بازار پیدا می کنید از ترکیب پایه ها با افزودنی های مختلف (ترکیب) به دست می آیند.

روغن موتور برای چه مواردی استفاده می شود؟

روغن موتور یکی از محصولات مورد تقاضا برای تعمیر و نگهداری خودرو است. اغلب به صورت سطحی برخورد می شود و اهمیت آن برای عملکرد صحیح موتور دست کم گرفته می شود. 

یک موتور بدون روغن در چند کیلومتری غرق می شود. روغن نامناسب یا اشتباه باعث آسیب جبران ناپذیر می شود.

روغن وظیفه ایجاد یک لایه دائمی بین تمام قسمت های متحرک موتور (پیستون-سیلندر، بوش-میل لنگ و غیره) دارد تا از تماس مستقیم بین سطوح فلزی جلوگیری شود .

پیستونی را در نظر بگیرید که داخل سیلندر می لغزد: اگر رینگ ها (معروف به رینگ) مستقیماً با سیلندر تماس پیدا کنند، سیلندر خراشیده می شود تا زمانی که پیستون گیر کند. روغن از تماس بین رینگ‌های پیستون و آستر سیلندر جلوگیری می‌کند و به پیستون اجازه می‌دهد به آرامی سر بخورد.

روغن موتور نه تنها برای روانکاری، بلکه برای خنک کردن سطوح فلزی با حذف مقداری از گرمای حاصل از احتراق استفاده می شود. به همین دلیل موتورها را می توان به دو سری نازل مجهز کرد:

  • مجموعه ای برای اسپری روغن روی بشکه به منظور اطمینان از روانکاری
  • سری دوم زیر سر پیستون به طوری که آن را خنک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *