دستگاه فشار خون بيورر عمر مفید قلبتان را اعلام می کند

تونومتر یا دستگاه فشار خون بيورر دستگاهی برای اندازه گیری فشار شریانی و داخل چشمی، تون عضلانی است. تونومترها مکانیکی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند. در اکثر مدل های تونومترهای مکانیکی و نیمه اتوماتیک، کاف به شانه و در مدل های اتوماتیک – به مچ دست وصل می شود.

تونومترهای “روی مچ دست” هرگز در عمل پزشکی استفاده نمی شوند. اندازه گیری در آنها روی شریان شعاعی قرار می گیرد و همیشه شاخص های دقیقی را ارائه نمی دهد (در ناحیه مفصل کارپ شریان نازک تر است ، بنابراین دامنه موج پالس کمتر است).

تونومترهای مچ دست اغلب توسط ورزشکاران استفاده می شود، زیرا جمع و جور هستند و به راحتی در یک کیف قرار می گیرند. مزیت دیگر ورزشکاران این است که هنگام استفاده از تونومتر روی مچ دست، نیازی به نمایاندن کامل دست نیست، کافی است کاف پیراهن یا بلوز را کمی جابجا کنید.

دستگاه فشار خون

انواع تونومتر

مکانیکی:

تونومترهای مکانیکی دقیق ترین در نظر گرفته می شوند. تمام اقدامات برای اندازه گیری فشار به صورت دستی انجام می شود، بنابراین ممکن است برای کاربر با بدن ضعیف استفاده مستقل از آن دشوار باشد. برای اندازه گیری فشار در چنین حالتی ممکن است به کمک شخص دیگری نیاز باشد.

تونومتر نیمه اتوماتیک:

استفاده از تونومتر نیمه اتوماتیک آسان است و نشانگرهای آن کاملاً قابل اعتماد هستند. این دستگاه مجهز به کاف، پمپ هوا و صفحه نمایشی است که تمام اطلاعات مربوط به فشار خون و ضربان قلب شما را نمایش می دهد.

در مقایسه با تونومترهای اتوماتیک، تونومترهای نیمه اتوماتیک مقرون به صرفه تر هستند و عمر باتری بیشتری دارند (مجموع 1000 اندازه گیری در هر مجموعه).

تونومتر اتوماتیک:

تونومتر اتوماتیک دستگاهی است که “همه کاری را برای شما انجام می دهد”. این رایج ترین نوع تونومتر برای اندازه گیری فشار خون در خانه است. تونومترهای خودکار روی شانه برای افراد مسن با بدن ضعیف مناسب هستند، زیرا نیازی به تلاش خاصی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *