دمپایی روفرشی که در جشنواره فجر خاطره ساز شد

Earnest Journal یک تاریخچه مختصر ارائه می دهد و چندین دمپایی جالب را شناسایی می کند.

به عنوان مثال، شاهزاده آلبرت دمپایی، کفش خانگی نجیب زاده، که در دهه 1840 محبوبیت پیدا کرد، و گفته می شود که توسط خود شاهزاده آلبرت طراحی شده است.

دمپایی مردانه طبی آلبرت دارای روکش بلند (قسمت بالایی)، آستر لحافی و زیره چرم است.

در ابتدا برای مردان ویکتوریایی که میزبان مهمانی‌های شام بودند و برای ترکیب یک ژاکت سیگاری همسان طراحی شده بود، بعداً با بزرگان هالیوود مانند کلارک گیبل مترادف شد.

در مقابل، دمپایی‌هایی که پاپ در طول تاریخ می‌پوشید، یک کار مفصل بود.

قرمز روشن، برای نشان دادن خون شهدا و پاهای خون آلود خود مسیح در آخرین لحظات زندگی، آنها از ابریشم یا ساتن دست ساز و با نخ طلا تزئین شده بودند.

یک صلیب طلایی که با یاقوت تزئین شده بود، این منظره آراسته را تکمیل کرد.

پاپ این دمپایی‌ها را به جای کفش‌های چرمی قرمزی که بیرون می‌پوشید، در داخل اقامتگاهش می‌پوشید، و رسم بر این بود که هر زائری که با پاپ حاضر می‌شد باید زانو بزند و یکی از دمپایی‌های او را ببوسد.

برای توضیح دقیق‌تر دمپایی‌ها، همراه با چند نمونه عکاسی شگفت‌انگیز، به وبلاگ Foot Talk، تاریخچه بسیار کوتاه دمپایی مراجعه کنید.

دمپایی هایی را در اعصار مختلف خواهید دید، از یک جفت ساخته شده از طناب بافته شده و کربن رادیویی با قدمت حداقل 10000 سال قبل تا دمپایی های مدرن ساخته شده از مواد مصنوعی.

برخی استدلال می‌کنند که گذاشتن کفش درب منزل تمیزتر است.

این ممکن است درست باشد، اما نظرات مختلفی در مورد اینکه آیا حفظ یک خانه سالم ضروری است وجود دارد.

مجریان تودی شو اخیراً یافته های دکتر چارلز گربا، استاد میکروبیولوژی و علوم محیطی در دانشگاه آریزونا را مورد بحث قرار دادند.

او باکتری‌های کف کفش‌ها را مطالعه کرد و دریافت اگر کفش‌ها را بیش از یک ماه بپوشید، ۹۳ درصد باکتری‌های مدفوع در پایین کفش‌ها وجود خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *