دیابتی ها با خرما رشت قند خونتان را کنترل کنید

مزایای سلامتی بالقوه با مصرف خرما رشت:
ادعا شده است که خرما دارای چندین فواید سلامتی است که هنوز تحقیقات گسترده ای در مورد آنها انجام نشده است.

-سلامت استخوان: خرما حاوی مواد معدنی مختلفی مانند فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است. همه اینها به دلیل پتانسیل آنها برای جلوگیری از بیماری های مرتبط با استخوان مانند پوکی استخوان مورد مطالعه قرار گرفته است.

-کنترل قند خون: خرما به دلیل دارا بودن شاخص گلیسمی پایین، فیبر و آنتی اکسیدان ها، پتانسیل کمک به تنظیم قند خون را دارد. بنابراین، خوردن آنها ممکن است برای مدیریت دیابت مفید باشد.

خرما

در حالی که این فواید بالقوه برای سلامتی امیدوارکننده هستند، قبل از نتیجه گیری به مطالعات انسانی بیشتری نیاز است.

به راحتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید
خرما فوق العاده همه کاره است و یک میان وعده خوشمزه درست می کند. آنها اغلب با مواد غذایی دیگر مانند بادام، کره آجیل یا پنیر نرم جفت می شوند.

خرما همچنین بسیار چسبنده است و باعث می شود به عنوان چسب در محصولات پخته شده مانند کوکی ها و میله ها مفید باشد.

شما همچنین می توانید خرما را با مغزها و دانه ها ترکیب کنید تا میان وعده های سالم یا توپ های انرژی زا درست کنید، همانطور که در این دستور العمل آمده است.

علاوه بر این، می‌توانید از خرما برای طعم دادن به سس‌هایی مانند سس سالاد و ماریناد استفاده کنید یا آن‌ها را با اسموتی و بلغور جو دوسر مخلوط کنید.

توجه به این نکته ضروری است که خرما کالری بالایی دارد و طعم شیرین آن باعث سهولت در خوردن آن می شود. بنابراین بهتر است در حد اعتدال مصرف شوند.

آیا خرما را می توان شست؟
خرما غذایی است که باید شسته شود. دلیل این امر وجود فلزات سنگین مانند کادمیوم و سرب که برای سلامتی خطرناک هستند در نمونه های خرمایی که بدون شستشو مصرف می شوند، می باشد.

خرمای شسته شده با آب فراوان مفیدتر، گوشتی تر، درخشان تر و نرم تر می شود.

چند عدد خرما در روز باید بخورید؟
برای بهره مندی از فواید خرما کافی است روزی 3 بار مصرف شود. اما از آنجایی که حاوی مقدار زیادی قند است، بیماران دیابتی باید با مشورت پزشک متخصص میزان خرما را تعیین کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *