سود پرک نیرو کلر باعث مرگ تازه عروس شد

در این مقاله اطلاعاتی درباره بلع سود پرک نیرو کلر و مواد شیمیایی خورنده همچنان یک مشکل رایج در جمعیت کودکان و یک مشکل مهم بهداشت عمومی در بسیاری از کشورها است

به طور کلی، مواد شیمیایی یا خورنده که توسط کودکان خورده می شود، بسیار زیاد است. 

با این حال، در کشورهای در حال توسعه مانند غنا که صابون سازان سنتی از روش های صابون سازی محلی استفاده می کردند، استفاده از سود سوزآور و مصرف سود سوزآور توسط کودکان بسیار رایج است. 

مصرف خورنده سود سوزآور 0.3 درصد از پذیرش کودکان در گامبیا و 0.5 درصد در نیجریه را تشکیل می دهد و مسئول 0.8 درصد از کل مرگ و میر کودکان در گامبیا است

سود پرک

در غنا، افزایش شش برابری در تعداد کودکانی که با مصرف سود سوزآور به بیمارستان مراجعه کردند بین سال‌های 2009 و 2010 مشاهده شد.

این پدیده آزاردهنده است زیرا تظاهرات فاجعه آمیز بالقوه و عوارض مادام العمر ناشی از مصرف سوزاننده است

به طور کلی، قلیایی سوزاننده (سودا) با pH> 12 می تواند باعث آسیب شود و بلع منجر به اختلال در پیوندهای کووالانسی به دلیل افزایش تعداد یون ها (OH) می شود.

هیدروکسید همچنین با کلاژن، عضله تعامل می کند و منجر به ترومبوز عروق خونی کوچک می شود. مصرف قلیایی به لایه‌های مری و سایر بافت‌هایی که در تماس هستند نفوذ می‌کند .

و در نتیجه نفوذپذیری به دلیل شکسته شدن سد اپیتلیال افزایش می‌یابد و باعث نکروز شدید مایع، صابونی شدن چربی‌ها، امولسیون شدن غشای سلولی و حل شدن پروتئین‌ها می‌شود.

این واکنش ها به دنبال مصرف سود سوزآور منجر به آسیب سوختگی می شود. این آسیب ها اغلب حفره دهان، حلق، حنجره، مری و معده را درگیر می کنند.

 ایجاد انقباض با ناتوانی در بلع غذا پس از آسیب در برخی موارد اجتناب ناپذیر است، به طوری که 73 درصد از کودکانی که دچار سوختگی شدید می شوند به تغذیه گاستروستومی نیاز دارند.

 برای برخی از قربانیان، خطر سوراخ شدگی نیز اجتناب ناپذیر است.

در حالی که عوارض طولانی مدت شامل افزایش خطر ابتلا به سرطان مری در طول زندگی است.

 شواهد همچنین حاکی از آن است که تقریباً 80 درصد از مصرف سوزاننده در فاز مایع در کودکان کمتر از 5 سال رخ می دهد.  و کودکان بین 2 تا 3 سال شایع ترین قربانیان هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *