شیرینی پسته خندان تنها شیرینی که به چربی سوزی کمک می کند

عزیزان دهانتان را با شیرینی پسته خندان شیرین کنید و در آشپزخانه ملکه شوید . باقلوای خشک که برای سفره های تعطیلات ضروری است، جایگاه بسیار مهمی در غذاهای ترکی دارد.

باقلوای خشک یک دسر شناخته شده در سراسر جهان است. خب، چگونه باقلوای پسته خشک درست کنیم؟ در صورت آماده بودن مواد می توانیم به سراغ طرز تهیه باقلوا خشک پسته خوشمزه برویم.

بعد از ذوب شدن کره روی حرارت متوسط ​​اجازه دهید 30 دقیقه بماند و با کمک یک صافی ریز روغن ساده جمع شده روی آن را در ظرفی جداگانه صاف کنید.
آرد، نمک، تخم مرغ و آب را در یک کاسه بزرگ با دست مخلوط کرده و 10 دقیقه ورز دهید.

خمیری سفت متوسط ​​بدست می آورید و هرگز آب اضافی اضافه نکنید. روی خمیر را با یک پارچه مرطوب بپوشانید و اجازه دهید 3 ساعت استراحت کند.

مواد شربت را در یک قابلمه بزرگ بریزید و بگذارید روی حرارت متوسط ​​بجوشد. بعد از اینکه شروع به جوشیدن کرد این کار را 6 دقیقه دیگر ادامه دهید و شر

شیرینی پسته خندان

بت را که غلیظ شده است در یک پارچ بریزید و بگذارید در دمای محیط بماند.
خمیر استراحت کرده را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید و از هر تکه 24-25 مرنگ به وزن تقریبی 30-35 گرم درست کنید. مرنگ ها را با دست در حالت کشش به صورت گرد درآورده و آرد پاشی کنید.

همه مرنگ ها را روی پیشخوان کمی آردپاشی شده بچینید تا به هم نخورند و روی آن ها را با فیلم بپوشانید تا خشک نشوند.

مخلوط آرد نشاسته ای را روی مرنگ ها بپاشید و با کمک وردنه کمی آن ها را رقیق کنید. با فشار دادن و کش دادن انتهای خمیر روی لبه های سینی که قبلا چرب کرده اید نازک کنید. بعد از اینکه خمیر شد، هر تکه خمیر را دوباره کشیده و روی سینی قرار دهید.

روی و به خصوص لبه های هر ورقه شیرینی را با قلم مو روغن بزنید. 24-25 عدد مرنگ به دست آمده از اولین تکه خمیر را با عمل آوری به همین ترتیب روی سینی قرار دهید و بادام زمینی هایی را که برداشته اید به طور یکنواخت روی سینی بمالید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *