مادری که سس دلپذیر موشکی به جای حریره بادم به کودکش می داد

سس چیست؟ سس یک اصطلاح آشپزی است که طعم اضافی به ظروف می بخشد، سس دلپذیر موشکی یک مخلوط مایع یا نیمه جامد است که در تهیه ظروف یا هنگام سرو غذا استفاده می شود.

بزرگترین ویژگی سس ها تنها نیست. برای افزودن عطر، طعم یا بصری به غذای اصلی استفاده می شود. علاوه بر این ها، سس ها نیز با اثر خود که باعث تسهیل در بلع می شوند، مورد توجه قرار می گیرند.

تصور می‌شود که قدمت آن به امپراتوری روم بازمی‌گردد، انواع سس‌ها توسط آپیکیوس، متخصص آشپزی معروفی که در آن زمان می‌زیست، اختراع شده است.

حتی اگر فرانسه اولین کشوری است که امروز در مورد سس به ذهن متبادر می شود، به دلیل کتاب آپیسیوس که فقط روی سس ها نوشته شده است، استدلال می شود که ایتالیا وطن سس است.

سس

گفته می شود که فرهنگ سس در فرانسه با یک شاهزاده خانم ایتالیایی که با یکی از پادشاهان فرانسه ازدواج کرد گسترش یافت. به همین دلیل، نام انواع سس اغلب منشأ فرانسوی دارد.

در کشور ما به طور کلی از سس هنگام پخت و پز استفاده می شود. به یک معنا می توان آن را آب و سس ظروف در نظر گرفت.

غذاهای مورد استفاده

در غذاهای گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات استفاده می شود. این سس محبوب است، به خصوص در لازانیا، گوشت و مرغ، خورش یا پخت سبزیجات.

غذاهای مورد استفاده

سس ولوت که سس سبکی است اغلب در غذاهای مرغ و سبزیجات استفاده می شود. به سینه مرغ که خشک از فر خارج می شود، اضافه می شود، زیرا چربی آن کم است.

 سس ولوت که با افزودن آب ماهی تهیه می شود در غذاهای ماهی کبابی یا پخته استفاده می شود، سس ولوت که با تهیه آبگوشت تهیه می شود در گوشت های کبابی و پخته استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *