مصرف یک شیشه سس رعنا 900 گرمی تمام مشکلات گوارشی شما را درمان می کند

گفته می شود که به لطف سس رعنا 900 گرمی که یک سس ناپلی است که در اواخر دهه 1600، بی اعتمادی به گوجه فرنگی وارد شده از آمریکای دور خراشیده شد و با افتخار در آشپزخانه پذیرفته شد.

امروزه پس از گذشت بیش از سه قرن، 6 و نیم میلیون تن گوجه فرنگی در ایتالیا تولید می شود و هر سال 35 کیلوگرم آن مصرف می شود، اما سس سنتی یکی از بهترین راه ها برای طعم و مزه و فواید آن است.

قرمز، رسیده و پخته

گوجه فرنگی باید اینگونه باشد تا گرانبهاترین گنجینه آنها بهتر در دسترس باشد: لیکوپن ، کاروتنوئیدی که به گوجه فرنگی رنگ قرمز می دهد و به آنها می دهد .

سس پخته شده، در واقع، مقدار بیشتری لیکوپن نسبت به سس موجود در گوجه فرنگی خام ارائه می دهد. عملیات حرارتی لیکوپن موجود در سلول‌های گوجه‌فرنگی را آزاد می‌کند و باعث جذب بیشتر آن توسط سیستم گوارشی می‌شود.

سس

در دسترس بودن بیشتر در رب گوجه فرنگی افزایش می یابد. حتی بهتر است اگر مقدار کمی چربی وجود داشته باشد، مانند نم نم نم نم روغن زیتون فوق بکر: به همین دلیل است که غذاهای شاخص سنت ایتالیایی، پاستا و پیتزا، صندوقچه های گنج واقعی از رفاه قرمز مایل به قرمز هستند.

برس ضد استرس

اما خواص لیکوپن چیست؟ باید گفت که تحقیقات در این زمینه در حال انجام است و هنوز بسیاری از فرضیه های بسیار محتمل تایید نشده اند.

مانند سایر کاروتنوئیدها ، لیکوپن دارای یک اثر آنتی اکسیدانی است: لیکوپن به عنوان نوعی پاک کننده سلولی، با فعالیت رادیکال های آزاد، مولکول های ناپایدار که به DNA سلول آسیب می رسانند.

به ویژه در حضور استرس اضافی مانند دود، آلودگی و قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن، مقابله می کند. به مواد سرطان زا، می تواند راه را برای تغییرات نوع تومور هموار کند.

به لطف این مکانیسم ها، مصرف گوجه فرنگی با کاهش خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا ، بیماری عروق کرونر قلب، هیپرپلازی پروستات، برخی از اشکال آسم و حتی محافظت در برابر آفتاب سوختگی همراه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *