میوه خشک برای تقویت معده موثر است؟!

شش مطالعه اثرات دوز پاسخ مصرف میوه خشک سیب را با خطر سرطان ارزیابی کردند. این اثر در هر 6 مطالعه معنی‌دار بود بنابراین نشان می‌دهد که یک گرادیان بیولوژیکی برای قرار گرفتن در معرض وجود دارد.

این روند همچنین با یک مطالعه مداخله بالینی تصادفی شده هماهنگ است، که اثر محافظتی وابسته به دوز مصرف توت فرنگی خشک را در برابر پیشرفت سرطان مری نشان داد.

محدودیت اصلی این مرور سیستماتیک، ناهمگونی بالای مطالعات بررسی شده، به ویژه در سطح نتیجه است.

در 16 مطالعه میوه خشک خارجی انتخاب شده 10 پیامد متفاوت گزارش شده است، از جمله 8 محل سرطان و فقط 1 مطالعه مربوط به سرطان کلی، 3 سطح بیماری، از جمله ضایعات پیش سرطانی، بروز سرطان تایید شده و مرگ ناشی از سرطان است.

برخی از انواع عمده سرطان ها، مانند سرطان های خونی، سرطان های پوست، سرطان های رحم، یا سرطان های سیستم عصبی مرکزی، در ادبیات مورد توجه قرار نگرفته اند.

سه مطالعه فاقد تعدیل برای عوامل مخدوش کننده هستند و 3 مطالعه فقط برای سن و جنس تنظیم می شوند.

این مرور محدودیت‌های میوه خشک همدان روش‌شناختی نیز دارد غربالگری مقالات و استخراج داده‌ها تنها توسط 1 نویسنده انجام شده است.

بنابراین ممکن است برخی از مقالات مرتبط از قلم افتاده یا اشتباهاتی در جمع‌آوری داده‌ها رخ داده باشد.

هیچ جستجوی جامعی در ادبیات به جز مقالات ژورنالی وجود نداشت، و هیچ تلاشی برای تماس با محققین مطالعات اصلی برای اطلاعات اضافی وجود نداشت.

بنابراین ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد ارتباط بین مصرف میوه خشک و خطر سرطان وجود داشته باشد از این بررسی حذف شدند خطر سوگیری انتشار به دلیل ناتوانی در انجام یک متاآنالیز ارزیابی نشد.

  • منابع:
    1. Dried Fruit Intake and Cancer
  • تبلیغات: 
    1. کودک فرانسوی با خوردن شکلات توانست قطاری را جا به جا کند
    2. جزیره مارها منطقه ممنوعه در برزیل که کسی حق ورود به آن را ندارد
    3. چگونه با پول کم زندگی مرفه داشته باشیم!
    4. با استفاده از کفش با خطر سکته قلبی خداحافظی نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *