گوجه صادراتی که باعث شد صدها نفر کلیه خود را از دست بدهند

گوجه‌فرنگی و فرآورده‌های گوجه‌فرنگی غنی از هیستامین در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین گوجه صادراتی توسط بسیاری از افراد مبتلا به عدم تحمل هیستامین به خوبی تحمل نمی‌شوند.

 در مقاله ما در مورد عدم تحمل هیستامین ، می توانید همه چیز را در مورد عدم تحمل و همچنین در مورد اقدامات طبیعی برای کاهش/از بین بردن عدم تحمل هیستامین بخوانید.

محصولات گوجه‌فرنگی معمولاً نسبت به گوجه‌فرنگی تازه از نظر هیستامین غنی‌تر هستند، زیرا محتوای هیستامین در طول پردازش بیشتر افزایش می‌یابد.

 گوجه فرنگی همچنین یکی از آزاد کننده های هیستامین است که می تواند هیستامین خود بدن را آزاد کند که این امر نیز تأثیر منفی بر تحمل پذیری دارد.

گوجه فرنگی

با این حال، برخی از افراد مبتلا به عدم تحمل هیستامین گزارش می دهند که سبزیجات میوه تازه را به جای محصولات گوجه فرنگی فرآوری شده تحمل می کنند. دلیل این امر احتمالاً این است که محتوای هیستامین بسته به نوع، رسیدگی، منطقه رشد و زمان پردازش متفاوت است.

هیستامین یک محصول تجزیه شده است، به همین دلیل است که گوجه فرنگی تازه برداشت شده از باغ شما ممکن است بهتر از کالاهای وارداتی که فقط از اسپانیا یا هلند وارد می شوند و سپس هنوز در قفسه های سوپرمارکت هستند یا ابتدا فرآوری می شوند، تحمل شود.

 سس گوجه‌فرنگی خانگی از میوه‌های خودتان نیز می‌تواند در ابتدا قابل تحمل باشد، اما اگر روز بعد دوباره گرم کنید و باقیمانده غذا را بخورید غیرقابل تحمل می‌شود.

دانشمندان حتی قبل از شروع تسخیر گوجه فرنگی بر آشپزخانه های جهان، به خواص دارویی آنها علاقه مند بودند. به عنوان مثال، مدتهاست که به آنها یک اثر تقویت کننده جنسی نسبت داده شده است. 

از این رو نام مستعار سیب عشق است. با این حال، هیچ مدرک علمی برای این اثر وجود ندارد. اما آنچه مسلم است این است که گوجه فرنگی نه تنها خوشمزه است، بلکه سالم و سرشار از مواد مغذی مهم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *