کدام میوه خشک برای بدن خواص بیشتری دارد؟!

محتوای مواد مغذی در میوه‌های خشک سنتی مشابه میوه خشک تازه مشابه باقی می‌ماند، هرچند غلیظ‌تر بنابراین میوه‌های خشک سنتی منابع خوبی از تعدادی ریزمغذی‌ها به استثنای ویتامین C هستند.

برخی واجد شرایط برای ادعاهای تغذیه اتحادیه اروپا و آلو خشک دارای یک ادعای بهداشتی مجاز اتحادیه اروپا در رابطه با عملکرد طبیعی روده هستند.

چالش‌های تغذیه‌ای کنونی شامل چگونگی افزایش مصرف میوه، سبزیجات و فیبر و کاهش مصرف قندهای آزاد (البته نه قندهای موجود در سلول‌های گیاهی یا قندهای شیر)، در چارچوب یک رژیم غذایی خوش طعم و متنوع است.

مدل سازی نشان داده است که دستیابی به این توصیه ها آسان نیست. رژیم غذایی حاصل، اگرچه سالم است، اما کاملاً سخت است و به مهارت های آشپزی نیاز دارد.

رسیدن به 30 گرم فیبر در روز مستلزم مصرف حدود 8 قسمت میوه خشک استوایی وارداتی و سبزیجات در روز به همراه تنقلات غنی از فیبر مانند دانه ها، آجیل و میوه های خشک است.

مقررات فعلی اتحادیه اروپا مستلزم این است که کل قندها روی برچسب ها اعلام شود و میزان مصرف مرجع (90 گرم در روز) نیز برای کل قندها است، بدون ارزش اتحادیه اروپا برای قندهای آزاد یا افزوده است.

این امر تشخیص بین قندهای آزاد که باید کاهش دهند و قندهایی که برای کاهش هدف نیستند را برای مصرف کنندگان دشوار می کند.

از کل واردات میوه خشک خانگی سنتی به اتحادیه اروپا، 50 درصد (180000 تن متریک) به بریتانیا صادر می شود.

میوه های خشک سنتی بیشترین حجم را به خود اختصاص داده اند که کمتر از 10 درصد واردات حاوی شکر افزوده است.

تخمین مصرف میوه خشک به دلیل کاربردهای متعدد، به عنوان مثال، در محصولات پخته شده، غلات صبحانه و میله های غلات، و همچنین یک غذا به تنهایی دشوار است.

داده های خرده فروشی نشان می دهد که مصرف میوه خشک به عنوان میان وعده افزایش یافته و استفاده در پخت کاهش یافته است، اما این نشان دهنده استفاده در محصولات تولیدی نیست.

روندها شامل افزایش فروش میوه های خشک شده طبیعی شیرین نشده و میوه خشک اصفهان منجمد می شود.

  • منابع:
    1. Dried fruit and public health
  • تبلیغات: 
    1. کودک فرانسوی با خوردن شکلات توانست قطاری را جا به جا کند
    2. جزیره مارها منطقه ممنوعه در برزیل که کسی حق ورود به آن را ندارد
    3. چگونه با پول کم زندگی مرفه داشته باشیم!
    4. با استفاده از کفش با خطر سکته قلبی خداحافظی نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *